Kvarner, drugi naziv za Primorsko-goransku županiju, jedna je od turistički najrazvijenijih i najprivlačnijih turističkih destinacija u Hrvatskoj, a obuhvaća tri različite prostorne cjeline: primorska područja Opatijske rivijere, grada Rijeke i Riječkog prstena, te Crikveničko – vinodolske rivijere, zatim kvarnerske otoke Krk, Rab, Cres i Lošinj, te brdski Gorski kotar. Zahvaljujući ponajprije jedinstvenom spoju primorja, otoka i gorja, slogan Kvarnera je „Raznolikost je lijepa“.
Uz kombinaciju izvrsnog zemljopisnog položaja i blage mediteranske klime, ovo je privilegiran prostor na kojem su se stoljećima ispreplitali najrazličitiji utjecaji, a danas je Kvarner moderna, atraktivna turistička destinacija, regija mirisa i okusa, destinacija zdravlja, dobre hrane, vina i vrhunske gastronomije, bogate prirodne i kulturne baštine, destinacija za odmor svih generacija.
Promicanje turističkih proizvoda regije Kvarner i unapređenje općih uvjeta boravka turista, odnosno turizma regije Kvarner i gospodarskih interesa pravnih i fizičkih osoba koje pružaju ugostiteljske i druge turističke usluge ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom na način da upravljaju destinacijom na razini županije.
Posebna pažnja TZ Kvarnera usmjerena je na turistički proizvod s najvećom komparativnom prednošću, a to je zdravstveni turizam.
Kvarner je regija s najdužom turističkom tradicijom u Hrvatskoj, regija iznimne raznolikosti i jedinstvenog spoja primorja, otoka i gorja, čija promocija stoga i teče pod sloganom „Raznolikost je lijepa“. Također, upravo je Kvarner mjesto gdje je na Opatijskoj rivijeri prije 170 godina započeo organizirani razvoj turizma, i to kroz zdravstveni turizam. Još u 19. stoljeću je kombinacija blage klime, mora, raskošne vegetacije i brdovitog zaleđa, privukla pažnju odmora i zdravlja željnih Europljana.
U tom smislu pokrenut je projekt pod nazivom „Kvarner Health and Wellbeing“ kroz koji se regija Kvarner profilira na međunarodnom turističkom tržištu kao regija zdravlja s dugom tradicijom te se promovira ukupna ponuda različitih medicinskih ustanova, odnosno zdravstvenog turizma na Kvarneru. U sklopu projekta TZ Kvarnera okupila je predstavnike medicinskih institucija i klinika s utjecajem na turizam.
Djelovanje Turističke zajednice Kvarnera obilježavaju sljedeće aktivnosti:
Razvijanje marketing brendova:
Kvarner Family – projekt brendiranja apartmana i kuća za odmor privatnih iznajmljivača na Kvarneru; podbrendovi Kvarner Family Agency, Pet Friendly, Bike Friendly i Hike Friendly;
Kvarner Gourmet & Kvarner Food – projekt brendiranja ugostiteljskih objekata s ponudom kvarnerske kuhinje;
Kvarner Wines – projekt brendiranja izvornih kvarnerskih vina i pjenušaca (rezultat dugogodišnje suradnje s proizvođačima vina na Kvarneru i zajedničke promocije kvarnerskih vina kroz promociju gastronomije);
Kvarner Health & Wellbeing – projekt brendiranja zdravstvenog turizma na Kvarneru (osnivanje Klastera zdravstvenog turizma Kvarnera);
Kvarner Outdoor – projekt brendiranja Kvarnera kao destinacije za aktivni odmor (pješački i biciklistički segment)